piątek, 22 czerwca 2012

Aniołek


Coraz więcej osób czyta Bobe Majse, a ja otrzymuję przemiłe prezenty - powiedzmy judaistyczne. O niektórych już wspominałam, inne niecierpliwią się w kolejce oczekujących. Nie, to ja się niecierpliwię, wszak każdy z nich zasługuje na wyjątkową fotograficzną oprawę, a ta - jak wiadomo - leży w gestii Piotra.

Dzisiaj jedynie próbka, przedsmak... Prezent od Darka - własnoręcznie przez niego zaprojektowany i wykonany aniołek. Aniołek?! - zapytacie z niedowierzaniem. Przyjrzyjcie mu się uważnie. To aniołek z... Gwiazdą Dawida! :)

Śmiem twierdzić, że jedyny taki w Polsce! :):):)

Gdy zobaczyłam go po raz pierwszy - starannie i uroczo otulonego folią i wstążkami - gwiazdę zakrywały blond loki. Niespodzianka była więc podwójna :)

Jeśli ktoś myśli, że aniołów w judaizmie brak, to się myli. Oprócz stworzonych niegdyś przez Boga istnieją (według chasydyzmu) anioły codziennych ludzkich uczynków. Anioły dobra i anioły zniszczenia.

W języku hebrajskim anioł to malach. Tym samym słowem określa się posłańca, wysłannika. Mój mały aniołek niesie same ważkie wieści: że można kogoś uszczęśliwić drobiazgiem, a towarzysząca aniołkowi gwiazda wcale nie musi być Gwiazdą Betlejemską ;)


7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zmrużył oczka i ma otwarte usta... Śpiewa "Hatikvę" ;):) Tam momentami trzeba wysoko.

      Usuń
  2. aro 50

    śliczny aniołeczek

    OdpowiedzUsuń
  3. Niech się ten Anioł opiekuję tobą i twoimi bliskimi...
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniołki zawsze śpiewają z zamkniętymi oczami:) Śliczny. Hmmm,muszę się zastanowić w końcu, glina, gwiazda, taaak...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń