wtorek, 1 marca 2011

Tydzień Kultury Izraela


"TaMaR i Ambasada Izraela zapraszają na Tydzień Kultury Izraela w salonach Empik.

23 lutego - 8 marca 2011

Podczas Tygodnia Kultury Izraela polscy czytelnicy będą mieli okazję poznać twórczość pisarzy izraelskich i przyjrzeć się przedstawionemu w literaturze codziennemu życiu Izraelczyków. W 16 największych salonach Empik w głównych miastach Polski (Warszawa, Wrocław, Kraków, Łódź, Szczecin, Katowice) izraelskie książki wydane po polsku będą zgromadzone w jednym miejscu. Klienci Empiku będą mogli również w tych dniach znaleźć broszury poświęcone kulturze izraelskiej, a do kupionej książki otrzymają chorągiewkę Izraela.

Tydzień Kultury Izraela będzie miał miejsce w tym samym czasie, co odbywające się w Jerozolimie historyczne spotkanie rządów Izraela i Polski.

Projekt realizowany ze wsparciem Ambasady Izraela."

Przeczytałam, ucieszyłam się i oczywiście wybrałam. Do niemałego salonu Empik w krakowskim centrum handlowym Bonarka. Gdyby nie wspomniane chorągiewki z flagą Izraela, nie przyszłoby mi na myśl, że ustawiony z boku malutki stoliczek uświęca obchody j.w. Na nim zaś "pięć książek na krzyż" i nie więcej nazwisk autorów, w dodatku tak dobrze znanych, jak Amos Oz, czy Dina Rubina. Do tego jeden (JEDEN!) przewodnik po Izraelu i jedna (JEDNA!) ulotka na temat teatru izraelskiego. "Tylko tyle?!" - wyrwało mi się ze zgrozą. Przechodząca ekspedientka odparła lekko: "Mamy więcej książek izraelskich pisarzy, ale na regałach. Trzeba by szukać po nazwisku." Brawo! W trakcie szumnie zapowiadanego Tygodnia Kultury Izraela w salonach Empik tematyczne książki trzyma się na półkach, czyli tam, gdzie stoją na co dzień! Brawo! (klawiatura spływa sarkazmem)

Może tylko ten jeden salon Empik się nie spisał? Może tylko pracownicy tego jednego sklepu nie przyłożyli się do narzuconego odgórnie projektu? Oby. Mam nadzieję, że w Waszych miastach i Waszych Empikach było lepiej.


Na pocieszenie...

9 komentarzy:

  1. Wybieram się właśnie po książkę na imieninowy prezent, więc zobaczę jak ma się sprawa w warszawskich Empikach, a może znajdę akurat coś ciekawego w tym właśnie stoisku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż, mojego miasta nawet nie ma na tej liście, a podobno jedno z największych w tym kraju :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Oleńko... Pamiętając o tygodniu, zaplanowałam wizytę w katowickim Empiku. I możesz sobie wyobrazić, jak byłam rozgoryczona, gdy kilkakrotnie obeszłam wnętrze księgarni, szukając stoiska z książkami izraelskich pisarzy i nic nie znajdując?! W punkcie informacji dowiedziałam się, że to nie ten Empik!!! i muszę się udać do Silesi, by natrafić na izraelskie święto... :( Ale było już za późno, by przemieścić się do celu... Na otarcie łez :)wybrałam sobie jednak nowy (czwarty już) numer CWISZN, czyli Żydowskiego Kwartalnika o Literaturze i Sztuce. Polecam, tym bardziej, że tam m.in. wywiad z Magdaleną Rutą o Chaimie Gradem oraz jego żonie... Olu, przypominasz sobie jak w ubiegłym roku, mniej więcej o tej porze, pisałyśmy niezapomniany, kilkustronicowy test z literatury jidysz u pani Doktor? :) Pozdrawiam ciepło i bardzo serdecznie, Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. W Gdańskich Empikach (przynajmniej dwóch wiekszych które mam po drodze do domu) też sie nie spisali-niestety:(Chociaz przy jednym takowy plakat z informacja jest-ciekawe?!
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sprawdzę u siebie ;) Fajnie, że się szarpnęli na taką akcję, szkoda tylko, że tak rzadko. :)

    Pozdrawiam i ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego, co piszecie generalnie... kicha :( a szkoda, wielka szkoda.
    Magduś, TEGO egzaminu nie zapomnę do końca życia :):):) W dodatku był to nasz pierwszy, więc po takim wstępie intensywnie zastanawiałam się, co jeszcze KJ wymyśli :) "Cwiszyn" chętnie zakupię. Podobno jest dostępny - nomen omen - tylko w Empikach? :):):)

    Pozdrawiam wszystkich w ulubionym - piątkowym - stylu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłem, widziałem, troszkę poczytałem. Pozdrawiam:)
    Bartosz

    OdpowiedzUsuń
  8. Bartoszu, coś czuję, że i w Twoim Empiku obyło się bez fajerwerków? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Potwiedzam także i moje rozczarowanie, krakowski Empik zwiódł swoich specjalnych klientów, szkoda i smutno. bb

    OdpowiedzUsuń